Ons restaurant

Op het Lekpoort College krijgen onze leerlingen met het profiel Horeca, Bakkerij & Recreatie (HBR) onder andere les in het schoolrestaurant. Onder leiding van onze HBR-docenten leren zij de fijne kneepjes van het vak.

Het schoolrestaurant wordt tijdens het schooljaar op verschillende donderdagen van 17.30 (start diner) tot 20.00 uur geopend voor gasten. Iedereen is welkom, maar je moet wel even reserveren. Onze derde- en vierdejaars leerlingen van HBR bereiden en serveren de gerechten. In het schoolrestaurant doen zij (praktijk)ervaring en kennis op waarmee wij ze voorbereiden op hun examen en de toekomst.

• Wat?
    een 3-gangendiner

• Wanneer?*
    donderdag van 17.30 - 20.00 uur

• Prijs
    € 12,50 voor een 3-gangendiner, een drankje kost € 1,00 - € 1,50

* Kijk in de kalender (zie onderstaand - kies datum) voor welke datum er gereserveerd kan worden.

We houden graag een tafeltje voor je vrij! En vol = vol!

Menu voor donderdag 19 september

Reserveer hier

Anti-spam
Typ bovenstaande code over.

Gouden Schoolkantine Schaal

Het Lekpoort College heeft een gouden(!) Schoolkantine Schaal. Dit betekent dat onze schoolkantine gezond is ingericht en voldoet aan de Richtlijn Eetomgeving voor Scholen. Daarmee komen wij tegemoet aan de wens van ouders/verzorgers en leerlingen. Uit gedragskundige onderzoeken blijkt dat kantinebezoekers vaker verstandig kiezen als het aanbod vooral uit gezonde producten bestaat. Een Gezonde Schoolkantine maakt kiezen voor gezondere producten voor de hand liggend door ze vooraan te leggen en aantrekkelijk te presenteren. Ook tijdens schoolevenementen presenteert het Lekpoort College voornamelijk gezonde snacks.

Ieder jaar brengt het Voedingscentrum het aanbod en de uitstraling van onze schoolkantine in kaart met de Kantinescan en rapporteert is nauwe samenwerking met de cateraar de uitkomsten aan onze schoolleiding.

De kantine besteedt ook aandacht aan het stimuleren van water drinken. Wij hebben een eigen watertap op de begane grond van de school.