Inspraak

Als leerling of als ouder/verzorger wil je misschien meepraten en meebeslissen over wat er op school gebeurt. Jullie betrokkenheid vinden wij belangrijk. Samenwerken betekent evalueren, ontwikkelen en vooruitkomen. We komen graag in contact met je.

De inspraakmogelijkheden op onze school:

Leerlingenraad

leerlingenraad@lekpoortcollege.nl

De leerlingenraad vertegenwoordigt alle leerlingen van onze school. De leden van de leerlingenraad denken en beslissen mee met alle zaken die belangrijk zijn voor de leerlingen, zoals het leerlingenstatuut en de verbouwing en inrichting van het studiebalkon. De raad streeft ernaar om iedere 2 à 3 weken samen met een begeleider vanuit de MR te vergaderen. Zij lunchen 3 keer per jaar met de directeur van de school en bespreken dan alle zaken die de leerlingen van onze school bezighouden.

Twee leden van de leerlingenraad vertegenwoordigen de leerlingenraad in de Medezeggenschapsraad. Deze twee leden zijn aanwezig bij de MR vergaderingen.

Leerlingenstatuut
Wat kun jij als leerling van het Lekpoort College verwachten? En wat verwacht de school van jou? Dat staat beschreven in het leerlingenstatuut met regels, rechten en plichten. Het is belangrijk dat die duidelijk voor je zijn en dat je die kunt terugvinden.

ouderraad@lekpoortcollege.nl

De ouderraad bestaat uit enthousiaste ouders/verzorgers die zich betrokken voelen bij ons onderwijs. Zij vormt de brug tussen ouders, docenten en directie en denkt actief mee over de toekomst van de leerlingen, het onderwijs en de school. De ouderraad en directie hebben een open en vertrouwelijke band. De ouderraad behartigt de belangen van de ouders/verzorgers met betrekking tot algemene schoolzaken.

mr@lekpoortcollege.nl

Het Lekpoort College heeft een goed functionerende medezeggenschapsraad die ca. zeven keer per schooljaar vergadert over het schoolbeleid. Niet omdat dat wettelijk verplicht is, maar vanuit de verantwoordelijkheid om mee te denken en te adviseren in het belang van de leerlingen en de school. Afhankelijk van het onderwerp heeft de MR instemmings- of adviesrecht.

De MR is samengesteld uit vertegenwoordigers van ouders/verzorgers, leerlingen (vanuit de leerlingenraad) en medewerkers van de school.